Uutuusjäätelöt tuovat kesän



Kauppojen pakastealtaisiin saapuneet jäätelöuutuudet kertovat kesän lähestymisestä yhtä varmasti kuin ensimmäiset lämpöiset kevätpäivät.


Kesä on tunnetusti jäätelön sesonkiaikaa. Elintarviketiedon tekemän tutkimuksen mukaan yli 80 prosenttia 10-24 -vuotiaista suomalaisista syö kesäaikaan jäätelöä vähintään kerran viikossa. 25-34 -vuotiaista samaan yltää lähes 70 prosenttia.

Suurin osa tämän kevään uutuusjäätelöistä on tuttujen tuotemerkkien uusia makuvaihtoehtoja. Tunnetun tuotemerkin käyttäminen pienentää kustannuksia markkinoilletulovaiheessa ja alentaa kuluttajien kynnystä kokeilla uutta tuotetta.

- Jäätelön suurkuluttajat ja kerta-annosten ostajat kokeilevat uutuuksia, koska tutun tuotteen uutta makua on ihan pakko maistaa, Valiojäätelöstä sanotaan.

Jäätelön valmistajat näyttävät uskovan lakritsin suosioon, sillä markkinoille on tuotu useita lakritsin makuisia uutuuksia.

Premium-jäätelöperheisiin on syntynyt uusia jäseniä ja erilaiset välipalatyyppiset jäätelöt ovat lisääntyneet. Suklaisten herkkujen lisäksi myös raikkaiden, hedelmäisten makujen tarjonta on lisääntynyt. Limonadijäiden ystävät ilahtuvat monista värikkäistä uutuuksista.

Lakritsia tuutissa ja puikossa

Lakritsi on löytänyt tiensä niin Valiojäätelön Pingviini-tuutteihin kuin Ingmanin Kingis-puikkoihin. Lakritsi tai salmiakki maistuu myös mehujäissä. Valionjäätelön Joke Hai -päärynä- ja sitruunalimonadijäässä on lakritsinmakuinen kuorrute ja Joke AnSa on salmiakkikastikkeen raidoittama ananaslimonadijääpikari.

Useimpiin jäätelöperheisiin on putkahtanut uusi tulokas kesän kynnyksellä. Super-puikkojen uusin maku on minttu, Mega-tuutin mansikka-toffee ja Sun Icen jäätelökiekkojen suklaa.

Ingman ilahduttaa perheen pienimpiä uudella Nikke-jäätelösarjallaan. Siihen kuuluvat formula-auton mallinen pikari, jäätelökakku koristelutarpeineen sekä neljän jäätelön monipakkaus.

Limujäämarkkinoilla uutuuksilla on kysyntää

- Uutuusmarkkinoilla limonadijäät ovat vertaansa vailla. Limonadijäiden myynnistä uutuuksien osuus huhti-syyskuussa 1998 oli 33 prosenttia, Valiojäätelöstä kerrotaan.

Valiojäätelö toi limujäämarkkinoille Grandi Päärynän sekä Joke-merkillä Hain, AnSan ja Kosmo nautin. Ingmanin uutuus on liikennevalojen värinen Lipsi Traffic ja GB Glacen Star Wars -limonadidroidi. Solero -perheen uusin jäsen on Solero Shots, joka sisältää limujääkuulia.

Jäätelöä herkutteluun ja välipalaksi

Herkkujäätelöiden valikoima kasvoi tänäkin keväänä. GB Glace toi markkinoille Magnum Double -puikon sekä Cornetto Royal -tuutin. Ingmanin houkutus nuorille aikuisille on Jazz Toffee -puikko. Valiojäätelö puolestaan tarjoaa suklaisten herkkujäätelöiden vaihtoehdoksi hedelmäisiä Classic-uutuuksia. Makuvaihtoehtoina ovat ananas ja mango-passion.

Valiojäätelön ehdotus välipalaksi on Puffet Taco. Ingman puolestaan on nostanut teloilta nostalgisen Jollan sekä kehittänyt Piparnakkeliin uuden maun, vanilja-suklaan.

Ingman on huomioinut erikoisruokavaliota noudattavat kerta-annosten ostajat. Soijasta valmistettu Tofu Ice -sarja sisältää nyt myös vaniljapuikon sekä toffeen ja päärynän makuiset tuutit.

FF-IA
9.4.1999


AJASSA -SIVULLE