Markkinointi Internetissä, osa 4 - Lähteet



Hoffman, Novak ja Chatterjee: Commercial Scenarios for the Web: Opportunities and Challenges (Journal of Computer-Mediated Communication, 1995)

Hoffman ja Novak: A New Marketing Paradigm for Electronic Commerce (1996)

Hoffman ja Novak: New Metrics for New Media: Toward the Development of Web Measurement Standards (1996)

Jupiter Communications:

  • 1996 Total Online Ad Revenue $301 Million, According to Jupiter's AdSpend
  • World Online Ad Revenue Well Behind U.S.-But Growing

    Debra Williamson:

  • Web ad spending at $66.7 mil in 1st half (Advertising Age 2.9.96)
  • Outlook `97: Will Web ads go mainstream? (Advertising Age 28.10.96)

    Matthew Klein: Cautious Communicators (Marketing Tools, lokakuu 96)
    Peter Krasilovsky: Surveys in Cyberspace (Marketing Tools, marras-joulukuu 96)
    Rusty Warner: Know Your Media (Marketing Tools, lokakuu 96)
    Marcia Yudkin haastattelussa Fear of Flyers (Marketing Tools, maaliskuu 97)

    Kennedy ja Dietsch: Making money online (SunWorld Online, syyskuu 95),

    Hoffman, Gelormine ja Kelly Interact 96:n järjestämässä Online Marketing -keskustelussa (1996)

    GVU:n kuudes käyttäjätutkimus (1996)

    Aiheesta kiinnostuneelle lisäluettavaa:

    Projekti 2000

    Advertising Age

    Marketing Tools

    Paul Chen: Hit-or-Miss Measurement (Marketing Tools, maaliskuu 97)

    Rapp ja Collins: Building Bridges (Marketing Tools, tammi-helmi 97)

    Claude Hopkins: Scientific Advertising (2H i Helenelund HB)

    Pavlik ja Dozier: How are Communications Professionals Using the New Information Highway Technologies? Executive Summary of Preliminary Findings (1996)

    Erinomainen lista linkkeineen Internet-markkinoinnin tutkijoista ja heidän tutkimuksistaan. (Project 2000, 1996)

    Interact'96:n sivuilla on muita aiheeseen liittyviä keskusteluja on osastolla Sessions on New Media. Osa keskusteluista on saatavilla myös videona tai äänitteinä.

    HJ


  • PALUU JUTTUUN