Verkkouutiset

Sisältö
Index
Pikauutiset
Pääkirjoitus
Politiikka
Talous
Ulkomaat
Kotimaa
Kolumnit
Ajassa
Ajanviete
Päivän sää
TV-ohjelmat
Arkisto
-------------

Viikon äänestys







Yritysten kynnys perustaa nettikauppa madaltuu

Postilta extranet-palvelua sähköiseen kaupankäyntiin



Posti tuo marraskuussa markkinoille uuden yritysten väliseen sähköiseen kaupankäyntiin rakennetun verkkokaupparatkaisun.


Postin myyntipiste.net on tekijänsä mukaan muihin markkinoilla oleviin extranet-ratkaisuihin verrattuna helppo ottaa käyttöön, eikä sen perustamiseen vaadita suuria investointeja. Riittää, kun yrityksellä on käytössään Internet-yhteys.

Myyntipiste on uudenlainen työkalu, joka mahdollistaa myyjälle helpon tavan perustaa kauppapaikka ja ostajalle keinon tehdä tilauksia Internetissä.

- Myyntipisteen toimintojen avulla yritys voi helposti ja nopeasti luoda kattavan verkkokaupan asiakkailleen. Myyntipisteen perustamiskustannukset ovat matalat, vain muutama tuhat markkaa, kertoo Posti tiedotteessaan.

- Sen lisäksi yritys maksaa kauppapaikan käytöstä kiinteää kuukausimaksua. Myyntipisteessä asioiville tilaajille palvelu on maksutonta. Postin myyntipiste.net -tilausjärjestelmä on kohdennettu erityisesti maahantuojille, tukkukauppiaille ja teollisuuden alihankkijoille.

Myyntipisteessä yrittäjä antaa yhteistyökumppaneilleen käyttäjätunnukset, joilla nämä pääsevät sähköiseen kauppaan. Kaupassa asiakkaalla on mahdollisuus selata kuvallisia tuoteluetteloita ja lukea tuoteselosteita. Lisäksi myyntipisteessä on yksinkertaiset toiminnot tilausten tekemistä varten.

Postin Myyntipiste -ratkaisu sisältää vakioidut palvelukokonaisuudet.
- Palvelukokonaisuuksista yritys voi valita omaan liiketoimintaansa soveltuvan ratkaisuvaihtoehdon kahdesta eri versiosta (Standard ja Pro).

- Kun yrityksen liiketoiminta kasvaa tai muuttuu, yritys voi entisestään tehostaa tilausten käsittelyä, esimerkiksi lisäämällä palvelukokonaisuuteen suorat tiedonsiirtoliittymät omiin tai alihankkijan järjestelmiin.

Vaativampiin sähköisen kaupan palvelutarpeisiin Posti kertoo tekevänsä asiakas- tai toimialakohtaisesti räätälöityjä Excelence-ratkaisuja.
- Laajojen Excelence-järjestelmien toteutuksesta Postilla on kokemusta jo kahden vuoden ajalta.

Nyt markkinoille tuleva myyntipiste.net -ratkaisu kuuluu Postin EDI-palveluiden tuotekonseptiin. Postin yritysten väliseen sähköiseen tiedonsiirtoon kehitettyjä muita EDI-palveluja ovat muun muassa osto- ja myyntitilausten välityspalvelut, laskujen välityspalvelut sekä viranomaispalvelut.

IA
2.11.1999


Talous -sivulle